onsdag 5. november 2008

Valpekurs


I går var nest siste gang på valpekurset. Vi trente på å gå pent i bånd (jeg ser forbedring, men tålmodigheten for prøvd seg.....) og innkalling. Innkalling gikk over all forventning. Vi trente innkallling på ca 50 meters avstand, og med to og to hunder. (hundene ble sluppet samtidig, eierne løp i ulike retninger) Det var vanskelig for mange, men Bulle enset ikke den andre hunden og kom rett til meg. FLINK hund!!!!

Kjøpte Royal Canin hundefôr også da Bulle ikke liker Belcando så godt. Royal Canin falt veldig i smak!

Ellers har jeg begynt å jobbe med dekk. Foreløpig har jeg fått fram frivillig dekk i senda og i sofaen (er der det er mest sannsynlig at han vil legge seg, derfor begynte jeg å jobbe med det der) Men Bulla legger seg ofte på skinka, vet ikke helt om dette er "godtatt" i øvelsen dekk.

Har planer om å overføre frivillig dekk til gulvet snart.

1 kommentar:

Lene , Fride og Kira sa...

ja da har dere litt å gjøre fremover iallefall! Bra med planer da -og kommer nok til å gå veldig bra det!
Håper vi får til reise på utstilling sammen løp av vinteren.
kos deg på jobb -og god helg!
klem