tirsdag 24. februar 2009

Studenthunden

I går var jeg på trening med studenthunden. Det var lagt opp til egentrening, så jeg fortsatte med det "vanlige", nemlig kontakt og stå +gå pent. Bulle var relativt borte til å begynne med, så vi måtte trene ganske langt vekke fra de andre, men etterhvert kunne han gå pent forbi de andre uten å bry seg i det hele tatt. Er kjempefornøyd med Bulle!!! (men ikke helt med meg selv fordi jeg har en tendens til å ha litt for mange repetisjoner og dermed trene for lenge.... må prøve å tenke mer på det!!) Prøvde også litt sitt, men det var ikke aktuelt for Bulle pga vann. Sart hund!;)
I tillegg til oss var det med en tollerhanne (4 år), en labradorvalp (tispe 4 mnd) og labradorblanding (1 år).

Ellers har Bulle vært på "sultestreik". Han har nektet å spise maten sin i nesten ei uke, derfor kuttet jeg ut alt av godbiter noen dager og tilbøy han mat i 5 minutter før jeg tok det bort. I dag spiste han faktisk 100 gram til frokost. Har også byttet fôr til pro plan, som skulle passe kresne hunder (ja jøss). Bulle er en liten særing (men igjen så er jo det min feil da hehe)

Nå vil jeg begynne på kurs igjen!!!! Litt usikker på hvor jeg skal gå. Men planen er grunnkurs, videregående kurs og så til slutt bronsemerkekurs.
Blir ingen klikkertrener utdannelse på meg i år dessverre. Jeg har verken tid eller råd:(

1 kommentar:

Lene , Fride og Kira sa...

planer om litt kurs her etterhvert. Blir jo litt lang vei på deg, men mulig det blir noe helge-kurs også. Må bare bestemme meg for hva. men innkallingstrening, aktivitetskurs og gå pent i bånd er iallefall aktuelt.
Melder deg nærmere ang helga. Hadde vært moro ut! og blir gjerne med på utstilling.