mandag 30. mars 2009

Kurs i Sverige

Fra 16-26 mars var jeg på kurs i Sverige. Bulle var hos mamma og pappa, og det har han hatt det fint! Tydelig at han har spist godt for jeg syns han hadde blitt litt småtjukk da jeg kom hjem;)
Tydelig at han har gjort litt som han vil også -og lørdag spiste han opp mobilen min (som var 3 uker gammel) Det viste seg at mamma hadde glemt å gi han tyggebein, så sikkert derfor han har begynt å tygge mer på ting han IKKE skal tygge på......


Som en del av fritidsaktivitetene var vi på hundesledetur! Strålende vær, men KALDT (hadde vært -26 natta før) Vi hadde med oss nesten 90 hunder og 8 sleder. Var moro å observere hvordan de ulike personene tok seg av hundene sine. Han som eide hundene som dro sleden "min" tok seg veldig godt av hundene sine, brukte hele pausen til å stelle hundene +stoppet flere gangen gjennom turen på 5 timer for å sjekke ALLE potene på ALLE hundene sine (til sammen 0ver 20 stk) Enkelte sjekket ikke hundene sine en eneste gang.......

Men ingen tvil om at hundene elsket jobben sin, og egner seg også best som arbeidshund - det var hvertfall ikke vanskelig å se at en husky ikke passer i en liten leilighet i byen.......

Litt forventningsstress.......sledene var bundet fast i stolper så hundene ikke kunne dra avgårde...

Nydelig utsikt! Men MYE kaldere enn det ser ut!


Pause..

1 kommentar:

Lene , Fride og Kira sa...

Å så moro da! Fine bilder :)
Håper vi sees i påsken! Må prøve få til trene litt sammen. Fride så 2 staffer i helga og ble så blid når hun fikk øye på dem :)