torsdag 1. juli 2010

Sommer!

Da er endelig sommeren her og veldig snart begynner jeg på FERIE!
Det har skjedd en del siden sist, har blant annet vært på sporhelg hos Anne Lill Kvam (Troll Hundeskole). Veldig morsom og lærerik helg selv om Bulle stressa maks! Jeg hadde mistenkt en liten stund at Bulle hadde låsning i ryggen igjen så etter sporhelga bestilte jeg time hos Kristin Halle. Det viste seg at jeg hadde rett, Bulle hadde 2 låsninger i ryggen (ikke rart han stressa da stakkar......). Begynner å bli litt lei av at låsningene kommer igjen og igjen, så Kristin anbefalte oss å dra til hundefysioterapet og massør Mona Hagstrom (monhags.com), så i går var vi der. Har vært mye å gjøre på jobben i det siste så jeg stressa maks for å rekke til Fredrikstad til klokka ett, men kun utstyrt med et dåååårlig google kart klarte jeg å kjøre meg litt bort og kom 10 minutter for seint (.....). Mona sjekket Bulle nøye før hun satte igang med behandling og kom fram til at Bulle har skjeiv muskulatur i bekken og nakke. Det er disse problemene som gjør at Bulle får låsninger med jevne mellomrom, (og da hjelper det jo lite å behandle disse uten å gjøre noe med årsaken...!) I tillegg var muskulaturen øm og veldig stiv. Behandlingen og massasjen så veldig behagelig ut, og Bulle satt/lå nesten helt stille (uten bånd og uten å bli holdt!!) i nesten en time. Det hadde jeg ikke trodd, for ved kiropraktikk behandling må jeg holde han godt fast for ellers stikker han av;) Er godt for han å få slappe litt av!
Det var veldig enkelt å kjenner og faktisk også se at musklene ble veldig mye bedre i løpet av behandlingen, bla fikk Bulle plutselig ryggmuskler! Moro at ting virker!
Skal helt klart tilbake for flere behandling etter ferien, Mona trodde 3 behandlinger med 1 ukes mellomrom ville løse opp i det aller meste av problemene så da får jeg bare spare penger til da;)
Etter behandling sov Bulle i 16 timer, kun avbrutt av en liten tissepause så det var tydelig at behandlingen var slitsom selv om den var behagelig.

Nå skal Bulle ha over 1 mnd ferie, først 4 uker med meg og så en uke hos mamma og pappa mens jeg er i Tyskland på kongress:) Neste uke drar vi til Sogndal sammen med Wenche, det blir kos!
God sommer ønskes alle!

Ingen kommentarer: